Uus meedia...?


https://socialnewspaper.files.wordpress.com/2010/12/twittercartoon1.gif

Mida mina ka tean!?

Ma vast pole kõige õigem inimene meediast midagi arvama, arvestades kui meediakauge ma olen. Veel vähem on mul aimu, kes kui hästi on traditsioonilistest meediakanalitest suutnud uue meediaga kaasa minna.  Aga selle blogipostituse nimel ma olen valmis sukelduma nendesse kallutatud valesid esitatavatesse roppuste ajupesu masinatesse.

Ma mõtlesin, et vaatan üle mõne sellise koha, kust ma olen aegajalt või kunagi ammu väärt teadmisi ammutanud. Vaatan kas lisaks oma kodulehtedele kas nad kuskil mujal ennast näitavad ja kui hästi. Esimesed infoallikad olid mul noorena SL Õhtuleht ja Postimees. Lugesin rohkem neid tagant poolt ette. Alguses spordiuudised, siis koomiksid, Valdo Jahilo anekdoodid, horoskoop, siis uuesti spordi uudised ja siis sirvisin eest poolt ka läbi. See järjekord oli alati kindel nagu surm ja maksud. Interneti võimalusega käisin külastasin ETV ehk nüüd ERR-i ja Postimehe kodukat. Nüüd on jäänud põhimõtteliselt ainult Delfi spordiuudised, mida käin lugemas. 

Hakkame siis pihta:

1. SL Õhtuleht - ei tea mis see statistika nüüd on aga kunagi oli tegu kõige populaarsema ajalehega, mida loeti. Facebookis on nad ka täitsa hästi esindatud. 111 tuhat jälgijat, iga tund tuleb uudiseid. Twitteris ehk siis X-is, on nad ilmselgelt alla andud. 622 jälgijat, viimased postitused pärinevad 2019 1. maist. "Kuidas kajastas välismeedia Mart Kuusiku tagasiastumist?". Mitte eriti värske. Kuna me oleme nii blogi lainel, siis vaatasin, kas blogiga ka midagi on. Ja on! Baari Madisega oli jama, ta palub abi, sest ta jääb kodust ilma 16.juunist. Aga abiga oleme hiljaks jäänud, sest ka see pärineb aastast 2019. Okei tegelikult on neil täitsa okei arvamuste osa olemas. Lihtsalt naljakas, et sellise asja otsa kohe alguses sattusin. Viimase asjana vaatasin üle, kas Õhtulehe taskusse saab surisema panna ja saab. Äpp täitsa olemas. Kuigi reiting ainult 2 tärni, siis võib-olla on siiski hea asjaga, kuna halvad reitingud ulatuvad 9 aasta taha aga viimane uuendus oli 3 kuud tagasi. 
2. Postimees - paneb isegi vingemalt kui Õhtuleht FB-s! 175 tuhat jälgijat ja postitab mõnusalt. Ja X-is on ka kõvemad numbrid. 7886 jälgijat. Aga postitustega on ikkagi veidi kehvasti. Eelmise aasta novembris viimati. Huvitav see on seotud Muski Twitteri reformiga? Pole väga kursis aga mingid uued tuuled seal olid. Igatahes viimane postitus oli poll: Kumb on parem tsitaat? A või B? 
A) Tsahkna: õpetajad on sellepärast õpetajad, et nad tahavad lapsi õpetada.
B) Tsahkna: kui pere teab, et raha on puudu, siis peab midagi ette võtma, ent laenu ei saa võtta.
Võitis A! Hääletajaid oli 9. Rahvas on rääkinud.
Äpp on ka olemas, kehvapoolse reitinguga ja suhteliselt värske kriitikaga. 
3. ERR - kütavad lahjalt FB-s. 23 tuhat jälgijat, postitavad päevas korra kuni kolm. Alguses ei julgenud X-i üldse vaadata aga vahi aga värki. ERR-i eestikeelsel kanalil 11700 jälgijat ja ERR-il on inglisekeelne kanal, kus on pea 17 tuhat jälgijat ja postitavad stabiilselt iga mõne tunni tagant. Ja sain teada, et Läänemere vanim tuletorn, Kõpu tuletorn saab õhuruumi jälgimise radari. Tegelikult oli pealkiri eksitav veidi. Küllap on tegu vana Delfi ajakirjanikuga. Old habits die hard! Radar siiski ehitatakse vahetusse lähedusse. Äpp on olemas aga see ei talu kriitikat. 
4. Delfi - läheb hästi FB-s. 166 tuhat jälgijat. Postitvad stabiilselt. X-is pea 4 tuhat jälgijat ja viimane postitus 16 veeb, mis teatavad Navalnõi surmast aga enne seda viimati juunis eelmine aasta. Äpp on olemas ja tugeva Eesti kahese reitinguga. Kui teised oli seal tegelikult 1.6 ja 1.8 reiting siis Delfi oma on isegi 1.9. See on ka kõigist ainuke, millega olen isiklikult kokku puutunud ning pean ütlema, et reiting vastab tegelikkusele. Tahtsin mingit spordiblogi vaadata aga sellega oli igavene jamps ja lasin selle sama targalt maha. 

Kokkuvõtteks:
Nendest vaprast neljast on ilmselge võitja Postimees, minu üllatuseks. Arvasin, et Delfi paneb ära. Aga mul hea meel, et nii ei ole. Jõuavad kõige rohkemate inimesteni. Rohkem eeldaks, et X-is ollakse aktiivsed. Ja kaotajaks ma arvan, et on ERR, kes jõuab kõige vähemate inimesteni. Aga samas X-is suutis üllatada. Äpid on kräpid kõigil aga kas neid nii väga vaja ongi. 

Allikad:

Kui Madise pärast muret tunned:

Kommentaarid